اقامتگاه بوم‌گردی صبا در مجدآباد فراهان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در سومین روز از گرامیداشت هفته گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی صبا در روستای مجدآباد نو در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی گفت: افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی صبا در روستای مجدآباد نو شهرستان فراهان با حضور ابوالقاسم آقازیارتی فرماندار، و فضل الله فراهانی شهردار، مرتضی چقایی بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اقامتگاه‌های بوم‌گردی را راهی برای توسعه کسب و کارهای خانوادگی در صنعت گردشگری دانست و  افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی طرحی مردمی و ابتکارانه است که امروز به همت پیشنیه علمی طرح و جلب رضایت گردشگران داخلی و خارجی حرف‌های زیادی برای گفتن و شنیده شدن دارد.

مرادی نراقی اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی صبا در روستای مجد آباد شهرستان فراهان به مساحت ۶۷۷ متر مربع  و دارای ۶ اتاق و ظرفیت ۲۰ نفر اقامت آماده ارائه  خدمات به گردشگران به استان شده است.

او ادامه داد:  اقامتگاه بوم‌گردی صبا با سرمایه‌گذاری حدود ۷۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است و اشتغال‌زایی ۴ نفر به صورت مستقیم را به دنبال دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه افزایش اقامتگاه‌های بومگردی می‌تواند به عنوان یکی از الگوهای توسعه پایدار طبیعت‌گردی شود، افزود: این امر می‌تواند سبب ارتقا و توانمندسازی جامعه محلی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران شود تا با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در منطقه به رشد اقتصادی و بهبود معیشتی مردم محلی کمک و از رشد بی‌رویه مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070800597
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha